Відеосервери колись вважалися пристроями, призначеними для апаратних великих компаній. Така ситуація виникла через вартість цих відеосерверів, яка, в свою чергу, визначалася тим, що сервери поставлялися в «залізі». Ті, хто давно працює в галузі, пам’ятають суперечки про те, чи повинне рішення бути «залізним» чи програмне теж надійно.

Часи змінилися. Програмні рішення стали зрілими, надійно працюють на залізі різних виробників і цілком підходять для самостійної установки інженером, знайомим з комп’ютерною технікою і відеоформатами. Це відкрило шлях до можливості застосування відеосерверів там, де раніше про них не замислювалися. Наприклад, в кабельній мережі готелю або супермаркету.
Для мовлення потрібен контент і в цій сфері зараз теж все непогано: з’явилася велика кількість мовників, які готові віддавати свої канали під заповнення. Колись зростання стримувався відсутністю можливості дешево доставити потрібний канал на головну станцію, щоб виконати в нього врізку реклами. Тепер до наших послуг Інтернет: при необхідності, ви отримаєте потрібний канал в будь-якій точці планети. Наприклад, ви хочете транслювати у вашій мережі ресторанів музичний канал з іншої країни. Але як його отримати, якщо він відсутній на супутнику? На допомогу приходить оренда каналів зв’язку або використання Інтернет. І відеосервер вашої мережі кафе повинен вміти прийняти телеканал з мережі інтернет. Також інтернет насичений відеоінформацією (наприклад, короткі відеоролики), яку можна дешево використовувати і сервер також повинен це вміти.
Ще один момент сьогоднішньої ситуації пов’язаний зі зміною характеру місцевого мовлення, відходом з ринку місцевих телекомпаній. Для цього є багато причин, які ми тут розглядати не будемо. Відзначимо лише, що місцевий рекламний ринок нікуди не подівся – але він пішов з телебачення в інтернет, в листівки, які горами лежать в наших поштових скриньках, і т.п. Здійснюючи за допомогою відеосервера рекламні вставки місцевих підприємств, ви повернете їх назад в телевізійний простір.
Таким чином, відеосервери відкрили собі дорогу туди, де раніше про них і не замислювалися – в кабельні мережі та сегменті HoReCa. HoReCa – це абревіатура від англійських слів Hotel, Restaurant, Café – Готель, Ресторан, Кафе. У цій статті розглянемо можливості застосування недорогих відеосерверів для додатків в цій сфері.
Яким повинен бути сучасний відеосервер для СКТВ і HoReCa в світлі описаних вище особливостей поточного моменту?
Перше – він повинен вміти працювати з зовнішніми потоками, а не тільки зі студійними сигналами: оператор може отримувати канали та інші матеріали по IP-мережах. Крім того, в рамках головної станції в сучасних умовах відбувається міграція в IP-транспорт. Наприклад, сучасний модулятор кабельної мережі часто має IP-інтерфейси для відеосигналів. Не кажучи вже про абонентське обладнання, здатне «піднімати» з мережі мультикастні потоки.
Друге – сучасний відеосервер повинен вміти конвертувати різні вхідні формати в ті, які потрібні на виході. Невеликі телекомпанії, оператори кабельного ТБ або готельні мережі можуть використовувати «різношерстий» контент, отриманий з різних джерел. Це і DVD-диски, і різні файли, отримані від дистриб’ютора: з різними способами компресії, з різними бітрейтами і різних форматів. Сервер повинен вміти правильно декодувати їх і вивести в форматі, необхідному для мультиплексування або для подачі на абонентські пристрої.
Третє – він повинен мати просте і зрозуміле управління, без надмірності. Інтерфейс такого сервера повинен підтримувати прості функції запуску вручну і за часом, накладення титрів і графічних об’єктів. Навряд чи сервер буде обслуговувати окремий фахівець. У невеликих компаніях вигідніше наймати «майстрів на всі руки». І для такої людини не повинно виникати ніяких додаткових складнощів в роботі.
І четверте, але не менш важливе, відеосервер повинен видавати сигнал у форматі, придатній для мультиплексування в транспортний потік MPEG TS для «цифрових» кабельних операторів. Сервери «професіональнішого типу», ​​що дають на вихід відмінний студійний сигнал HD-SDI, навряд чи стануть в нагоді в кафе або готелі. UDP / IP в форматі SD, компрессированний AVC або навіть MPEG2 буде набагато корисніше. При цьому потік повинен мати постійний бітрейт, оскільки не всі недорогі мультиплексори можуть коректно працювати з VBR (та й дорогі теж не всі).
Як реалізувати всі описані функції? Розглянемо структурну схему головної станції (ГС), де показані основні елементи.
    Деякі елементи не є обов’язковими (виділені пунктиром). Наприклад, файли записів.І якщо кожен канал мовитиме на власній частоті, то мультиплексор також не потрібен.
Професійна головна станція складається з спеціалізованих пристроїв. Наприклад, в рішеннях компанії Harmonic або Ericsson кодери і мультиплексори можуть поставлятися як окремі блоки.        Також для великих рішень потрібне окреме файлове сховище. Для кабельних мереж малого і середнього масштабу це буває неприйнятно з різних причин: вартість, габарити і т.п.       Для додатків, що не вимагають серйозних витрат в розгортанні і обслуговуванні необхідні компактні, прості рішення, які не потребують великої уваги. Головна станція «великого оператора» іноді займає цілий машинний зал з десятком стійок.
Розглянемо приклад реалізації компактного рішення головної станції на базі продукту VPlay. Основна перевага VPlay – можливість роботи з потоковим відео по входу і виходу без додаткових опцій, «з коробки». Рішення є програмним, тобто без значних зусиль встановлюється клієнтом самостійно. Воно використовує можливості вбудованих в процесори і графічні карти кодерів і декодерів. Для прийому вхідних сигналів аналогових джерел (наприклад, зі супутникових або ефірних приставок), використовуються вхідні відеоплати. Для прийому потокового відео по мережі IP не потрібно нічого, крім стандартного мережевого інтерфейсу.
VPlay дозволяє виконувати не тільки врізку рекламних повідомлень в прохідний сигнал, але і відтворення власного плейлиста. При цьому можливий прийом і коректне декодування в реальному часі всіх найпоширеніших форматів відеофайлів і вхідних сигналів. Рішення допоможе впоратися з «зоопарком» форматів сигналу і файлів. Рішення є багатоканальним, кількість каналів визначається потужністю шасі і карт графічних прискорювачів.
Як приклад розглянемо організацію власного рекламного телеканалу, що поширюється по мережі перукарень відомого бренду у великих містах. Мережа домовилася з одним з розважальних телеканалів про можливість рекламних врізок і розміщення власного контенту. Цей розважальний канал недоступний через супутник, але співробітники каналу можуть організувати його передачу через Інтернет.
Рішення наступне: використовувати сервер VPlay в зв’язці з будь-яким Стриммер (наприклад, Wowza). Організувати VPN від телеканалу до ГС мережі перукарень та подати по ньому UDP / IP з телеканалом. Організувати VPN по Інтернет від ГС до кожної перукарні мережі. Використовувати в якості абонентського обладнання приставки з Андроїд, підключені до телевізорів в перукарні. Врізку промо-роликів, реклами і власної інформації здійснювати за розкладом або по мітках SCTE-35 в автоматичному режимі.
Таким чином, VPlay нарівні з подібним обладнанням інших виробників, дозволяє кабельним мережам і підприємствам сегменту HoReCa освоїти нові можливості трансляції власного контенту, або спростити і розширити цей процес. Наприклад, мережа готелів зможе використовувати один або кілька таких серверів для роздачі власного контенту (інформації або реклами) по своїй мережі, а кабельна студія – зможе створити власний мовний канал або додати ще кілька до вже наявних. Також існує додаткова перспективна тема використання таких серверних систем – додатки digital signage.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

87 − = 85